Alfas Ivanauskas, kulinaras, knygų autorius, geriausio pasaulyje kulinarinio žurnalo VMG redaktorius, „Virtuvės mitų griovėjų“ įkūrėjas sako, kad pramogų pasaulis yra Aladino lempa, o mums kuriami stebuklai vis labiau stulbina – pirmiausia todėl, kad įtraukiama vis daugiau juslių.

„Oho“ efektas ribų neturi

Anot pašnekovo, pokyčius per pastarąjį dešimtmetį pirmiausia atnešė technologijos. „Turime didesnes galimybes sukurti „oho“ efektą. Keitėsi viskas: prisiminkime, kaip anksčiau atrodė scena… Visos dekoracijos tampa elektroninės: pasirodo elektroninės lėkštės, padėklai ir puodeliai, kuriuose pagamintas vienoks maistas, tačiau jis atrodo kitoks“, – vardija jis.

„Turbūt smagiausias ir unikalus dalykas, laukiantis mūsų ateityje, – tai galimybė būti nenusakomoje erdvėje“, – teigia A. Ivanauskas, sakydamas, kad paprasto sandėlio patalpose projekcijų technologijos leis pasijusti lyg fantastiniame filme. Ne tik dėl vaizdo: įspūdį stiprins sintetiniai kvapai, tikroviški garsai ir dar daugiau, pavyzdžiui, paukštį galėsime ne tik matyti, girdėti, bet ir pajusti jo sparnų sukeltą gūsį. Nepamirškime, kad vis dar esame plikame sandėlyje!

Nesikeičia tik noras stebinti

„Per trumpą laiką vartotojas nori gauti didžiausią naudą ir potyrį, kad ir skonio“
A. Ivanauskas

Pašnekovas svarsto, kad, neatsižvelgiant į technologijas, didžiausias proveržis pramogų srityje prasidėjo, kai lietuviai pradėjo daugiau keliauti. Kita vertus, nebūtinai tampame originalesni. „Kad ir kalbant apie maisto madas ir tendencijas, kur kas dažniau išgirstu prašymų padaryti „taip, kaip valgėme ten ir ten“, o ne „padarykite taip, kaip niekas nedarė“, – apgailestauja A. Ivanauskas ir sako, kad jo paties siekiamybė yra kurti madą bei tendencijas, kuriomis sektų kiti.

Kitas pokytis – greitis. „Virtuvės mitų griovėjų“ įkūrėjas dalijasi patirtimi iš kulinarijos pasaulio: pusvalandžio trukmės laidą, kokias anksčiau matydavome per televiziją, dabar reikia sudėti į 15 sekundžių klipą. „Norime greitos pramogos čia ir dabar. Per trumpą laiką vartotojas nori gauti didžiausią naudą ir potyrį, kad ir skonio“, – tikina jis.

Grįžti prie Rumšiškių ir ridikėlių?

Be abejonės, pramogos tampa brangesnės, atsiranda poreikis sudaryti asmeniškumo įspūdį. A. Ivanauskas pastebi dar vieną tendenciją – individualių pramogų atsiradimą. „Toks žanras kuo toliau, tuo labiau taps madingu reikalu. Visko matę ir pinigų turintys asmenys nori nustebinti save arba savo antrąją pusę ir dovanoja individualias pramogas. Tai tampa išskirtinumo ir prabangos simboliu“, – sako pašnekovas, teigdamas, kad tai panašu į asmeninių švenčių planavimą, pavyzdžiui, tenka organizuoti įspūdingą žmogaus viešnagę už tūkstančio kilometrų, todėl pats su komanda ten turi apsigyventi savaitei ir viską išbandyti, nes kitaip negali būti tikras dėl kokybės.

Priprantant prie įspūdingų reginių, jų norisi vis daugiau. Tačiau A. Ivanauskas pabrėžia, kad greta yra ir noras grįžti prie paprastumo. „Manau, kad jau netolimoje ateityje Z kartos renginys galės vykti Rumšiškėse, nes tai taps tam tikra egzotika. Esminis dalykas, kad kuo toliau, tuo labiau mus pradės džiuginti tiesiog galimybė iš daržo lysvės išrauti natūralią morką ar ridikėlį“, – svarsto jis.

Straipsnis rengtas jubiliejiniam festivaliui „Login 2016“. Visą leidinį galite skaityti čia: