ai praėjusių metų gruodį „BZN start“ apdovanojimuose sukurta klientų ir vežėjų paieškos bei užsakymo platforma „Siuntinukas.lt“ pelnė išradingiausio technologinio startuolio apdovanojimą, jos įkūrėjas Andrius Užusienis nusprendė, kad nevalia užmigti ant laurų ir reikia pristatyti dar vieną projektą. Tad jau po mėnesio pradėjo gyvuoti net šešta pašnekovo idėja „Smszinute.lt“.

Įdiegė žinučių rinkodarą

Kaip patogiau ir greičiau pranešti vartotojui apie jam skirtą siuntinį? Į jo telefoną išsiųsti trumpąją žinutę. Būtent tokios paslaugos poreikis plėtojant kelis savo startuolius paskatino imtis naujo verslo: „Esame sukūrę keletą projektų, todėl atsirado poreikis informuoti klientus apie tam tikras paslaugas ar įvykius. Taip nusprendėme suprogramuoti sistemą, kuri pirmiausia būtų skirta patiems naudotis. Pavyzdžiui, klientai informaciją apie siuntinius gali gauti trumpąja žinute. Jei yra nauja darbo pozicija, pranešimas potencialiam darbuotojui tuoj pat atsidurs jo telefono ekrane. Jo pageidavimu gali būti atsiųsta išsamesnė informacija ar net interaktyvi nuoroda. Arba išsiunti žinutę su raktažodžiu „kada autobusas“ ir sistema netrukus praneš, kad jis bus po 15 minučių.“

„Vieni tiekėjai pažeidžia vartotojų teises, nes gaunant žinutes telefonu nėra galimybės atsisakyti reklaminio šlamšto. Mūsų sistema automatiškai suteikia šią paslaugą ir informuoja klientus apie tai“
A. Užusienis
Idėjos sumanytojas teigia, kad klientas pats gali ne tik siųsti žinutes ar balso pranešimus. Galimybė sukurti raktinius žodžius, pasiūlyti žinučių kuponus taip pat padeda bendrauti su klientais. Taigi pagrindinė idėjos mintis – žinučių rinkodara. Tai nėra nauja, mat ne vienas turbūt yra gavęs parduotuvių, prekybos centrų pranešimus telefonu, tačiau A. Užusienis tikina siekęs sukurti galimybę klientui atsisakyti siunčiamos informacijos bet kada panorėjus. Jis teigia, kad kol kas jo sistema yra vienintelė, siūlanti tokią paslaugą nemokamai.

„Vieni tiekėjai pažeidžia vartotojų teises, nes gaunant žinutes telefonu nėra galimybės atsisakyti reklaminio šlamšto. Mūsų sistema automatiškai suteikia šią paslaugą ir informuoja klientus apie tai. Praėjusiais metais įsigaliojo įstatymas dėl brukalo. Nustatyta, kad turi būti lengvai prieinama informacija arba galimybė atsisakyti naujienlaiškių, reklaminių pranešimų. Pačiam įgrysta, kai iš kokios parduotuvės gauni po kelias žinutes apie naują prekę, o juk net numerio nesu davęs, todėl nesuprantu, kaip siunčia tokias reklamines žinutes. Blogiausia, kad negali paskambinti ir pasakyti, kad to nebedarytų“, – sako pašnekovas.

Lietuviški operatoriai neįtiko

Nors ši sistema veikia tik nuo sausio pradžios, bet jau turi savo klientų būrį. A. Užusienis skaičiuoja, kad šia paslauga naudojasi apie 30 įmonių – daugiausia pervežimais ir tiesioginiais pardavimais užsiimantys verslai. Susidomėjimą parodė ir keli prekybos centrai, norintys išbandyti šią paslaugą.

Pasak verslininko, kuriant šį projektą pagrindinis iššūkis buvo rasti ryšio operatorius, kurie pasiūlytų geriausią kainą: „Užsienyje paprasta – ten kainos skaidrios, o Lietuvoje išsiderėti konkrečią kainą sunku. Tad su Lietuvos operatoriais nesusišnekėjome ir pasirinkome veikiančius užsienyje. Mums pavyko gauti geresnę kainą, nei siūlo lietuviškieji. Mūsų kaina fiksuota – 2 ct, nesvarbu, kada siųsi. Nėra jokio mokesčio, kad gautum žinutę.“

A. Užusienis kitiems primena, kad vien sukurti projektą neužtenka, mat jį išreklamuoti prireiks dešimteriopai daugiau pastangų ir pinigų. Jo linkėjimas būtų ne startuoliams, o valstybei labiau rūpintis jaunais verslais, turinčiais potencialo ką nors sukurti, ir taip juos skatinti.