Kiekvieno verslo reklaminės kampanijos kūrimas turėtų prasidėti nuo suvokimo, kuo prekė ar paslauga yra unikali rinkoje, ir žinojimo, kokiai auditorijai reklaminė kampanija bus skirta. Tuo įsitikinęs reklamos įmonės „Folk“ vadovas Ignas Kozlovas, sutikęs daugiau papasakoti apie tai, kaip turėtų būti kuriama verslo idėjos reklaminė kampanija.

Dėmesys auditorijai, o ne vadovui

Kiekvienos reklaminės kampanijos kūrybos procesas sudarytas iš keleto žingsnių. Dar prieš pradedant kurti pirmines reklamos idėjas svarbu tinkamai pasiruošti.

„Svarbiausia sukurti įmonės identitetą, teigiamą prekių ženklo įvaizdį, nusistatyti įmonės vertybes, adekvačiai įvertinti esamą situaciją ir tik tada pradėti komunikuoti. Ypač svarbu, kad komunikacija ir vertybės eitų viena kryptimi“, – pasakoja I. Kozlovas.

„Reikia tiksliai žinoti auditoriją ir kalbėti būtent jai suprantama kalba.“
I. Kozlovas
Negana to, pašnekovas pataria, prieš žengiant pirmuosius reklaminės kampanijos kūrimo žingsnius, tinkamai išsianalizuoti savo auditoriją ir jos poreikius.

„Reikia tiksliai žinoti auditoriją ir kalbėti būtent jai suprantama kalba. Kad reklaminė kampanija būtų efektyvi, būtina žinoti, kas yra būsimas pirkėjas, kokie jo poreikiai, lūkesčiai. Negalima kurti kampanijos vien pagal tai, kokią ją įsivaizduoja įmonės vadovas, ji turi būti tokia, kad suprastų potencialus vartotojas“, – teigia pašnekovas.

Pasak I. Kozlovo, nors rinkos tyrimai kainuoja gana daug, investuoti į juos verta. Jie padeda tiksliai nusistatyti auditorijos pobūdį, o kartais pateikia įžvalgų, leidžiančių susikurti naują auditoriją, apie kurią iki tyrimo net nebuvo susimąstyta. Žinant konkrečią auditoriją, kur kas lengviau įsigilinti į jos poreikius ir sukurti tokią reklaminę kampaniją, kuri atkreiptų tikslinių vartotojų dėmesį.

Be to, pašnekovo teigimu, ypač svarbu tinkamai reaguoti į aplinką. Prieš pradedant kurti reklamą reikia stebėti, ką veikia konkurentai, kaip jie bendrauja su vartotojais. Jis pataria nusistatyti, koks komunikacijos pobūdis bus žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą.

„Turėtumėte nuspręsti, kaip save pristatysite. Komunikacija yra ilgalaikė strategija ir reikėtų suvokti, jog reklaminė kampanija kuriama ne vienkartinė, o veikianti ilgą laiką. Todėl tikslinga numatyti vieną ar kelis žingsnius į ateitį“, – pataria I. Kozlovas.

Svarbu nepaslysti

Vadovas pastebi vieną dažniausiai pradedančiųjų daromą klaidą. Portalai gana dažnai ieško reklamos pirkėjų ir pasiūlo jaunai įmonei reklamjuostę (angl. banner) už itin patrauklią kainą, vertinant pagal rodymo trukmę ir vietą. Mažai patyrę įmonių savininkai šiuo pasiūlymu susižavi ir dažnai suklysta.

„Gana dažna jaunų verslininkų klaida – gavus reklamos pasiūlymą už itin mažą kainą, neapgalvojus perkama. Tokia reklama nepasiekia tikslinės auditorijos. Rekomenduoju ne pulti pirkti, bet racionaliai apsvarstyti, įvertinti savo komunikacijos galimybes ir planuoti reklaminę kampaniją nuosekliai“, – pasakoja pašnekovas.

Efektyvumas lygus kūrybiškumui

Ignas įsitikinęs, jog efektyvi reklama nebūtinai turi būti labai brangi. Yra daug kūrybiškų, pinigus taupančių sprendimų. Norint pasiekti rezultatų, reikia išmanyti reklamos rinkos subtilumus.

„Jeigu vadovas ar kas nors iš darbuotojų išmano rinkodarą, susiplanuoti reklaminę kampaniją galima savarankiškai. Esminis dalykas – reklamos rinka kinta labai sparčiai, todėl senomis taisyklėmis gali būti vadinamos netgi tos, kurios egzistavo vos prieš metus. Dėl sparčios kaitos reikia kitaip planuoti, nuolat atnaujinti žinias. Turite suvokti, kad vartotojai tampa vis atsparesni reklamai, todėl norint juos pasiekti reikia daug žinių ir kūrybiškumo. Dažniausiai tai gali pasiūlyti tik profesionalai, nuolat dirbantys reklamos rinkoje ir atnaujinantys žinias“, – teigia I. Kozlovas.

Tiesa, vien pasisamdyti reklamos agentūrą negana. Būtina jiems pateikti kuo išsamesnę informaciją apie norimą galutinį rezultatą.

„Kreipiantis į reklamos kūrėjus jiems paskiriamos konkrečios užduotys. Reikia įvardyti, kokio pokyčio tikimasi vartotojo galvoje, kaip turi pasikeisti jo suvokimas ir nuomonė apie produktą ar paslaugą. Naudinga pateikti kuo daugiau informacijos, kad reklamos kūrėjai galėtų numatyti visas rizikas ir galimybes ir sukurti geriausią įmanomą variantą“, – tęsia Ignas.

Dar vienas reikšmingas aspektas, kurį pabrėžia pašnekovas, – norėdama sėkmingai komunikuoti, įmonė privalo kurti sąlyčio taškus su vartotojais.

„Kai išanalizuojama rinka, nustatoma auditorija ir jos poreikiai, svarbu nepasirinkti tradicinio kelio. Jeigu reklama niekuo nesiskirs nuo kitų, ji praslys vartotojui pro akis ir liks nepastebėta. Strategijų yra labai daug, todėl reikia planuoti visą kampaniją nuosekliai. Nebūtina per vieną informavimo kanalą pateikti visos informacijos, galima ją išskaidyti skirtingais kanalais ar skirtingais būdais. Tuomet vartotojo patirtis bus stipresnė, reklama geriau pastebima. Tačiau labai svarbu visa tai suderinti į vieną bendrą ir nuoseklią reklamos kampaniją“, – pataria „Folk“ vadovas I. Kozlovas.